Čtenářská gramotnost znamená porozumět psanému textu, zabývat se jím, přemýšlet o něm a používat ho k dosažení vlastního cíle. Z toho vyplývá, že mít takovou schopnost je velmi důležité a provází nás celým životem. Snažíme se proto cíleně podporovat a rozvíjet čtenářskou gramotnost u našich žáků od nejnižších ročníků. Děti u nás ve škole učíme především čtenářským strategiím, což jsou vědomé postupy, které nám pomáhají porozumět čtenému textu. Pracujeme s dětmi co nejvíce individuálně a k tomu nám výborně slouží půlené hodiny českého jazyka, které má každá třída napříč 1. stupněm jedenkrát za týden. V takových hodinách, kde se nachází pouze polovina třídy, je mnohem větší prostor k individuálnímu přístupu, rozmanitějším aktivitám a formám výuky. Hodiny jsou naplněné aktivitami, kdy děti pracují s texty různého typu, a “lámou si hlavu” nad úkoly, zaměřenými na rozvoj techniky čtení, čtenářských dovedností, pochopení textu, rozšiřování slovní zásoby, orientaci v textu, ale také tvořivé činnosti s textem.