V systému nejsou žádné aktuality.
A co zjistili? Například to, že když žížala leze po suchém papíře, šustí. Čím to ale je? Na každém tělním článku má žížala pár malých štětinek, které jí pomáhají v pohybu a právě ony způsobují zmíněné šustění při pohybu po papíře.
Sedmáci dále zkoumali, jak reaguje žížala na světlo. Z tmavého papíru vyrobili "domeček". Žížalu položili na rozhraní domečku, představujícím tmu, a bílého papíru. Žížala se po chvíli začala pohybovat směrem do tmy, neboť životním prostředím žížaly je půda.
Dalšími úkoly bylo zjistit, jak žížala reaguje na mechanické a chemické podráždění. K mechanickému podráždění žáci použili ořezanou tužku. Tou se dotkli postupně předního a zadního konce těla. Pro chemické podráždění potřebovali vatu, ocet, špejli. papíru. K přednímu konci těla přiblížili špejli s vatou namočenou v octě a pozorovali reakci žížaly. A co vypozorovali? Tělo žížaly se při mechanickém nebo chemickém podráždění zkroutí.
Název školy: | Základní škola Svitavy, Riegrova 4 |
Adresa: | Riegrova 600/4, Svitavy, 56802 |
IČ: | 49328263 |
Datová schránka: | zz7msvs |
Mgr. Milena Baťková | ředitelka | batkova@riegrovka.cz | Tel.: 739 630 519 |
Mgr. Lenka Pražanová | zástupkyně řed. | prazanova@riegrovka.cz | Tel.: 605 158 932 |
Renata Tichá | hospodářka | ticha@riegrovka.cz | Tel.: 739 630 517 |
Hana Krčmářová | školní družina | krcmarova@riegrovka.cz | Tel.: 739 630 518 |