Agenda školního speciálního pedagoga:
- depistáž - vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb
- diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních problémů žáka, návrh podpůrných opatření
- provádění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či se skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, logopedická intervence)
- koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga a školních asistentů
- participace na vytvoření plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, se zákonnými zástupci, s žákem a ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy)
- individuální konzultace pro zákonné zástupce
- individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb
- preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu - např. rozvoj grafomotoriky, ROPRATEM, KUPOZ
- spolupráce s odborníky týmu školního poradenského pracoviště (školní metodik prevence, výchovný poradce) dle jeho potřeb i potřeb školy
- kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb